SKAP

Samonośna struktura kompozytowa
Monocoque wykonany z kompozytu epoksydowo-węglowego stanowi centralną część pojazdu Orion. Pełni on rolę zarówno podwozia, jak i nadwozia samochodu. Zamocowane są do niego pozostałe systemy pojazdu: zawieszenie, układ kierowniczy, układ napędowy oraz systemy elektroniki.
Dzięki optymalizacji układu warstw kompozytu węglowego możliwe było osiągnięcie wysokiej wytrzymałości i sztywności konstrukcji przy jednoczesnej redukcji masy (poniżej 120kg dla kompletnego pojazdu) w porównaniu z konstrukcją aluminiową. Samonośna konstrukcja pełni rolę klatki bezpieczeństwa dla kierowcy przy ewentualnym uderzeniu w przeszkodę. Specjalne podłużne ułożenie paneli włókna węglowego z przekładką piankową z przodu pojazdu pełni rolę stref zgniotu odbierających energię dzięki mechanizmowi delaminacji kompozytu.
Regulamin kategorii UrbanConcept, w której startuje nasz pojazd, wymaga zapewnienia kierowcy pozycji siedzącej, a także dogodnej widoczności drogi oraz otoczenia pojazdu. Ponadto w kokpicie musi znaleźć się miejsce dla hamulca ręcznego, wentylatorów chłodzących kierowcę oraz zapewniających cyrkulację powietrza wewnątrz pojazdu.
Kształt monokoku zoptymalizowany jest także pod kątem aerodynamiki. Głównym założeniem jest niski opór aerodynamiczny, dodatkowo starano się wytworzyć siłę docisku. Uzyskano to poprzez gładkie powierzchnie upodabniające karoserię samochodu do kropli wody. Wyprofilowana podłoga z dyfuzorem generuje docisk bez zwiększania oporu. Przy optymalizacji kształtu wykorzystano oprogramowanie CFD firmy ANSYS.

Silnik i układ przeniesienia napędu
Silnik wykorzystywany w Orionie to SANYANG Mio - pierwotnie silnik skuterowy o pojemości 50 centymetrów sześciennych oraz mocy nominalnej 3,8 koni mechanicznych. Z racji specyficznego trybu pracy silnika podczas zawodów Shell Eco Marathon (praca w podniesionej temperaturze, częste uruchamianie) zastosowano szereg modernizacji umożliwiających rywalizację o najwyższe lokaty w kategorii samochodów napędzanych silnikiem spalinowym:
- część komponentów w silniku została wymieniona na swoje lżejsze odpowiedniki: tłok, korbowód a także karter cechujący się krótszym cylindrem
- podniesiono poziom kompresji dla uzyskania większej mocy i sprawności
- stworzono autorski system dolotowy z elektroniczną przepustnicą zapewniający stały wydatek powietrza wpływającego do silnika wykorzystujący doładowanie dynamiczne
- wykorzystano układ wydechowy wykonany według własnego projektu ze stali nierdzewnej z miejscem na sondę Lambda
- pojazd wyposażony jest w pośredni wtrysk paliwa zasilany energią sprężonego powietrza 
Sterowanie silnikiem odbywa się poprzez sportowy sterownik Ecumaster EMU pozwalający kontrolować wiele parametrów pracy silnika (ilość dostarczanego powietrza, kąt otwarcia przepustnicy, czas zapłonu).
W celu redukcji masy, wymiarów oraz z racji konieczności dostosowania układu przeniesienia napędu odjęto także skrzynię biegów wraz ze sprzęgłem. Moc przenoszona jest na koło przez sprzęgło kłowe z synchronizatorem oraz 3-biegową przekładnię planetarną umożliwiającą pracę w optymalnym zakresie obrotów przy każdej prędkości.
Innowacyjne sprzęgło kłowe pozwalające zredukować straty mechaniczne w porównaniu do poprzednio wykorzystywanego sprzęgła odśrodkowego. Osiągnięto także większą kontrolę nad procesem zasprzęglania. 
Zawieszenie, układ kierowniczy
Orion został zaprojektowany jako pojazd prototypowy w kategorii Urban, z tego powodu dysponuje on twardym zawieszeniem sportowym. Tylne koła są utrzymywane za pomocą dwóch wahaczy o regulowanej wysokości za pomocą niezależnych siłowników- rozwiązanie zapożyczone z rozwiązań spotykanych w motocyklach. Przednie koła zamocowane zostały na zwrotnicach, które są nieresorowane i zamontowane tak aby był możliwy ich skręt. Maksymalny promień skrętu całego pojazdu wynosi 6m. Skrętne zwrotnice są połączone z maglownicą drążkami zakończonymi obustronnie przegubami kulowymi. Dzięki temu zostało osiągnięte precyzyjne, lekkie i niezawodne przełożenie obrotu kierownicy na skręt kół. Sama kierownica wykonana jest z kompozytu węglowego. Wyposażona jest w system quick-release, co umożliwia kierowcy łatwe wsiadanie oraz w razie zagrożenia szybkie opuszczenie pojazdu. W kierownicy znajduje się panel sterowania obsługujący całą elektronikę pojazdu oraz wyświetlacz dostarczający kierowcy podstawowych informacji.
Koła są zbudowane na aluminiowych obręczach połączonymi z własnego projektu piastami za pomocą 36 szprych. Odpowiednio niskie opory toczenia, amortyzację oraz niezbędna trakcję zapewniają 17 calowe opony o wysokim profilu. 

Układ hamulcowy
Samochód posiada w pełni hydrauliczny układ hamulcowy, korzystający z kompozycji elementów typowo stosowanych w gokartach oraz z komponentami domyślnie przeznaczonymi do motocykli. Układ dodatkowo jest dopełniony częściami skonstruowanymi na potrzeby Oriona. Konstrukcja układu hamulcowego składa się z dwóch niezależnych podukładów (pompka-zacisk), działających po przekątnej pojazdu (innymi słowy prawe koło przednie oraz lewe koło tylnie są połączone z tą samą pompką). Używane w Orionie pompki zostały wytworzone przez włoską firmę Righetti Ridolfi. Nie posiadają one zbiorniczka wyrównawczego co umożliwia ograniczenie strat wywoływanych przez niepełny ruch wsteczny zacisków. Zamontowane w samochodzie 2-tłoczkowe zaciski Stage6 R/T Performance oraz tarcze hamulcowe wykonane na zamówienie umożliwiają uzyskanie małej masy przy zachowaniu doskonałej skuteczności hamowania. 

Elektronika 
Pojazd wyposażony jest w centralny komputer pokładowy oparty na magistrali CAN zarządzający wszystkimi elementami pojazdu: zasilaniem, sterownikiem silnika, światłami, nawiewem kierowcy, wycieraczką szyby przedniej i wyłącznikami bezpieczeństwa. Układ zasilany jest baterią litowo-polimerową napięciem 12V. Wszystkie układy scalone zostały zaprojektowane, wykonane i zaprogramowane przez członków naszego Koła.